ATACAN VE BELEDİYE BAŞKANI

Atacan’ın sınıfı, 20 Nisan 2017 günü Kadıköy Belediye Başkanı Aykurt Nuhoğlu’nu ziyaret edecekler. Atacan, kaç gündür çok heyecanlı…

Öğretmenleri, öğrencilerinin Belediye Başkanı’na soru sormaları gerektiğini söylemiş. Doğaldır ki çocukların hoşuna gitmiş bu. Aynı zamanda çocukların özgüven kazanması için çok önemli bir davranış.

Atacan, sorusunu çoktan hazırlamış kafasında. Ziyaret öncesi Atacan’a, Başkan’a hangi soruyu soracağını sordum. “Söylemem.” dedi. “Neden söylemiyorsun, ne sakıncası var?” dedim ona. “Olmaz. Soruyu Başkan’a soracağım, sana değil. Bu, özel bir konu…” diye yanıtladı beni.

 Israrlarım işe yaramadı, söylemedi soracağı soruyu… Söylemeyince de ben, soru önerisinde bulundum ona. Başkan’a de ki: “Göreviniz sırasında diktiniz ağaç mı çok, yoksa kestiğiniz ağaç mı?”

Soru önerimi yapar yapmaz alaycı bir gülümsemeyle beni yanıtladı. “Yahu Adil, bu soru sorulur mu belediye Başkanı’na?” Ben: “Neden sorulmaz?” dedim. “Belediye başkanı ağaç kesse bile ‘Ağaç kestim.’ der mi?” diyerek yanıtladı beni. Bu yanıttan sonra bana düşen sus pus olmak…

Karşılıklı olarak bir süre sustuk. Benim durumuma acımış olmalı ki: “Başkan’a: ‘Evinizin balkonunda Türk Bayrağı astınız mı? Bizim balkonda var da…’ diye soracağım.” dedi birden bire.

Benim suskunluğum sürmekte… “Sorumu beğenmedin mi?” diye sordu. “Beğenmez olur muyum? Çok güzel bir soru bu. Seni kutluyorum oğulcuğum! Benim usuma gelmezdi böyle güzel bir soru.” diye yanıtladım onu. Gülümseyerek büyük bir özgüvenle oturduğu koltuğun arkasına yaslandı. Az sonra kalktı, balkonumuzda asılı olan Türk Bayrağı’na baktı yerinde duruyor mu diye.

Balkon kapısını kapadı. Yavaş adımlarla yürüdü salonda. Yanımdan geçerken onu yakaladım. Kucakladım, öptüm, bağrıma bastım.

                                                                  Adil Hacıömeroğlu

                                                                  19 Nisan 2017

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder