ÇİÇEKSİZ BAHAR


Yine sabah oldu, ömürden gitti
Nice umutlarım deryada yitti
Gençlik bir soluktu, almadan bitti
Soluksuz baharı çiçek neylesin

Baharı beklerken karakış geldi
Gözlerim ufuktu, umudum seldi
Pıtrak dikenleri yabandı, eldi
Çiçeksiz baharı rüzgâr neylesin

Geceler uzadı, gündüzler soldu
Umut denizine gazeller doldu
Meyveler döküldü, bahar kış oldu
Baharsız meyveyi ağaç neylesin

Adil’im sözümü düşündüm, yazdım
Haksıza karşıydım, haklıya sazdım
Gücümü çok bildim, oysaki azdım
Haksız gidişatı insan neylesin
                        Adil Hacıömeroğlu
                        28 Mayıs 2014



4 yorum:

  1. Muhteşem bir şiir. Adil Bey, sizden artık şiirde okuyacağız demektir bu.

    YanıtlaSil
  2. '' ÇİÇEKSİZ BAHAR '' halk şiiri geleneğinin ''koşma - güzelleme '' biçimiyle karşımızda. Zamanın getirdiği olumsuzluklar ; insanlığın zaman içinde bozulması ; insan ilişkilerinin dostluktan çıkıp çıkarcılığa yönelmesi doğanın kirletilmesi ,bu güzel şiirdeki yakınmalar olarak yer almış.
    Düzyazılarındaki güzel biçem ile , akıcı anlatımla sürükleyici özelliğe sahip A. Haciömeroğlu ; bu şiir türünde de çok usta bir ozan olarak karşımızda. Teşekkürler!
    ÖZGEN KARA

    YanıtlaSil
  3. İnsanların bozulması ve doğayı bozmaları yönünde güzel bir iğneleme şiiri bu..Teşekkürler Adil Bey!
    OYA DERELİ

    YanıtlaSil
  4. Sayın hocam bu şiirde kendimi buldum. Gözleri doldu. Ne diyeyim, çok mükemmel. Teşekkürler. Ertan Kamburoğlu

    YanıtlaSil